Friday, February 22, 2008

Diari Bisu...



Tatkala diri dalam kelemut resah…

Menepis hujan gerimis yang bertamu…

Lalu aku mencoret semuanya..

Di serpihan nota untuk mu…

Kau datang dengan seribu semangat…

Buat hati tegak untuk berdiri…

Aku meniti langkah hampir kecundang…

Namun kau masih di sisi…

Aku berlari hampir tersungkur…

Namun kau mampir lagi dihati…

Aku berlalu biarpun tanpa kesan…

Namun kau jejak ku hingga ke sini…

Kerna ku tahu impi mu…

Setinggi langit sebesar bumi…

Namun biarlah aku berdiri sendiri…

Akhirnya kelibatmu masih ada di depanku…

Biarpun aku jarang melafazkan ucapan itu…

Tapi secalit rasa, aku terlalu menghargai hubungan ini…

Tak punya sesal, keran bertemu sebegini pantas…

Lantas ku harap ia tiada noktah…

Aku tak punya kehidupan untuk kau kagumi…

Cuma sepotong hati yang ikhlas dan suci…

Cukuplah jika ia menjadi rahsia antara kita…

Cukuplah jika aku saja menemanimu dengan sepenuh rasa…




2 comments:

SyaHrIR said...

mendalam sungguh maksudnya..:) dun worri... if u r patient enough, u'll get rewarded.. :)

~anasyhh~ said...

maksudnya ada di seluruh bait puisi nie..
i hope so..tnqiu 4 everything =)