Friday, November 30, 2007

Perjuangan Yang Tiada Noktah..

Alhamdulillah selesai dah satu perjuangan dan kemenangan yang saya nantikan selama ini. Selama hampir 2 tahun sejak memiliki Bengkung Awan Putih Cula Tiga semasa saya di Kolej Matrikulasi Melaka dulu, sekarang ni baru berkesempatan nak teruskan perjuangan ke peringkat seterusnya. Baru tadi saya menjalani ujian untuk mendapatkan Bengkung Pelangi Hijau bersama kawan-kawan yang lain. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Selama 5 hari 4 malam berhempas pulas memperjuangkan silat seni bela diri yang saya sertai sejak 4 tahun yang lalu iaitu Silat Seni Gayong Malaysia. Bermula isnin haritu training kat Gymnasium UPSI setiap hari dari hari isnin hingga khamis sebagai persediaan saya dan rakan-rakan anak gayong untuk `grading` atau ujian kenaikan bengkung.

Selama 4 hari menjalankan latihan intensif tuh, al-kebiasaannya semua akan rasa sengal-sengal badan dan lembam sana sini. tu la cabaran yang harus dilalui untuk ujian tuh. saya x yah cerita la, habeh bahu nih bengkak sebab kene banting ngan partner silat saya..lebam2 kaki dengan tangan..huhu..meh saya ceritakan serba sedikit tentang ujian yang saya jalani tadi.

Untuk mendapatkan Bengkung Pelangi Hijau, seseorang anak gayong akan diuji beberapa asas gerakan bahagian 2, asas elakan bahagian 2, golongan anak harimau 21, buah tapak kunci mati 1-7, buah tapak kunci hidup 1 dan serangan harimau atau combat.

haha..banyak tak?? selama 4 hari tuh nak ingat dan kemaskan gerakan-gerakan tuh..mana tak nya..setiap hari bermula 9 pagi dah start latihan sampai 12 tengahari, rehat jap smbung balik kul3 petang sampai 5 petang..malam pun ada lagi tuh sampai kul11 malam..memang intensif tol..

Walau bagaimanapun.. Perjuangan nih takkan berhenti setakat ni aje..ada banyak peringkat yang perlu saya perjuangkan..Perjuangan yang tiada noktah..

3 comments:

SyaHrIR said...

ciannya xder org nk komen.. meh2 sye komen... :) usahakn tangga kejayaan. tahu as bley punya.. sem dpn 4 flat ekk.. :) nnti sye banjer pegi wat haji.. bley???

13may said...

huiii....hebat!
:)

~anasyhh~ said...

syahrir--> time kacih ler..bukan men lagi tawar ek..tau as x mampu leh ler tawar sejuta dolar pon..huhu

13 may--> x hebat lagi nih may..=)